środa, 13 października 2010

Gdzie kucharek 6 tam nie ma co jeść...

...czyli o przysłowiach i notatnikowym obiedzie.




Napewno nie raz każdy z nas słyszał od babci/mamy czy też strony męskiej (ale ona rzadziej komentuje), moralizatorskie lub pouczające uwagi. Często wypowiadane w sensie bardziej dosłownym niż przenośnym jednak czasem wydają nam się już uciążliwe.

'Po co na zmianę solicie tą zupę?'

a przy obiedzie: 'Mówiłam, żebyście tyle nie soliły.' 'Co prawda to prawda, gdzie kucharek 6 tam nie ma co jeść.'

i tak o babcinych uwagach i wywodach można by się godzinami rozpisywać, jednak nie zrobię tego gdyż są one zbyt kochane, żeby się tak z nich po cichy podśmiechiwać, a przysłowia, no cóż są naszą tradycją, przechodzą z pokolenia na pokolenie i zapisują się w naszej pamięci jak przepisy w notatnikach.



À propos notatników, mam w jednym dobry obiad:

Ciecierzyca z tuńczykiem, ogórkiem i twarożkiem.

składniki:
4 porcje

100g ciecierzycy (przed ugotowaniem)
2 puszki tuńczyka (ja używam w sosie własnym, ale jak kto woli)
150 g twarogu, 'udziabanego' z mlekiem lub 1 serek wiejski PIĄTNICA
4 ogórki konserwowe

sól i świeżo mielony pieprz


przygotowanie:

Ciecierzycę namoczyć przez noc. Gotować przez 45 minut i odcedzić.
Tuńczyka odsączyć.
Ogórki pokroić na 4 paski każdy.
Na talerz nałożyć ciecierzycę, na niej ułożyć tuńczyka.
Na czubek dać twarożek/serek, a po bokach ułożyć plastry ogórka.
Doprawić solą i pieprzem do smaku.

Jak lubicie ciepłe można podgrzać w mikrofalówce, ja jednak nie jestem zwolenniczką 'dogrzewanych' dań.



A jakie są Wasze ulubione przysłowia?


Bon Appétit!

7 komentarzy:

  1. przysłowia nie mam ulubionego. lubię za to wiele "złotych myśli" :) a jedzonko pierwsza klasa

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety też przysłowia nie mam :) ale mam ulubioną stronę ze złotymi myślami na którą często zaglądam i poczytuję :P

    Fajna kolacyjka, nie jadłam jeszcze nigdy ciecierzycy, czy jest w smaku podobna do soi?

    www.kuchcikowo.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  3. smaczne jedzonko sie zapowiada:)

    OdpowiedzUsuń
  4. matko jak to danie świetni brzmi! uwielbiam ciecierzycę a w tej postaci jeszcze nie jadłam, przepis zapisuję

    a co do tytułu to ja znam: gdzie kucharek 6 tam 12 cycków ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam czytywac mądrości lub złote myśli. wiele z nich jest bardzo mądrych i dowartościowujących istotę ludzką.
    ale przysłowia ulubionego nie mam... raczej, chociaż wiele z nich nadużywam xd

    danie brzmi tak rewelacyjnie. i do tego to nieziemskie fotografie...

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie strona męska ma w kwestiach kulinarnych do powiedzenia najwięcej. Zawsze wiedzą lepiej ;)
    Wspaniały obiad, tuńczyk +ciecierzyca...mniam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails