piątek, 30 września 2011

Warsztaty kulinarnarne, czekolada i orzechowe naleśniki

Siedzę w fotelu z lampką wina i oglądam ekranizację musicalu 'Nine' - w pustym mieszkaniu słyszę tylko dźwięki i śpiewane słowa 'Be Italian', uwielbiam to. Cały tydzień czekałam na piątkowy relaks.

Weekend zapowiada się równie pracowicie jak ostatnie dni. Jutro jadę do Gdyni uczestniczyć w Trójmiejskich Warsztatach Kulinarnych prowadzonych przez wybitnego cukiernika Tomasza Dekera. Jestem pewna, że wrócę nie tylko wzbogacona o nowe doświadczenia, ale też z ciekawymi pomysłami i mnóstwem inspiracji, którymi natychmiast się z Wami podzielę. Wybrałam część warsztatów poświęconą czekoladzie. Lubię jej smak, zapach. Uwielbiam wszystko co ma dodatek czekolady, a tabliczka z orzechami sprawia, że jestem w siódmym niebie. Zapewne najbliższe tygodnie na blogu będą pełne postów wypełnionych czekoladową inspiracją. We wtorek opowiem Wam więcej o całych warsztatach, ich przebiegu i rezultatach :)

Ostatnio mam niewiele czasu na gotowanie. Goni mnie czas, życie i praca. W poniedziałek mam egzamin na prawo jazdy. Trzymajcie kciuki co bym, jak to mówi mój instruktor 'włączyła myślenie'. Czy zdam, czy nie, od wtorku wracam do Was pełną parą z masą nowych pomysłów, tygodni tematycznych, krótkich artykułów kulinarnych, recenzji i z całą moją gadaniną :) Mam również kilka niespodzianek, w tym parę konkursów oraz ciekawe i praktyczne materiały do pobrania, które ułatwią wam kuchenne urzędowanie :)

KONKURS- GŁOSUJEMY!

Mam do Was  ogromną prośbę. Biorę udział w konkursie, w którym nagrodą jest możliwośc publikacji w magazynie wydawnictwa Burda Media. Wiem, że wielu z Was regularnie czyta bloga 'cookITgood', wiem tez, że zagląda tu sporo nowych czytelników. Wszystkich  Was uprzejmie proszę o głosy. By oddać głos należy kliknąć w żółty prostokąt poniżej lub w prawym-górnym rogu strony. Zajmie Wam to tylko chwilę, a dajecie mi tym samym ogromną szansę i nadzieję na dalszy rozwój. Jeżeli macie jakieś sugestie, pomysły lub propozycje modyfikacji bloga piszcie na maila (carolineb.photography@onet.eu), chętnie skorzystam z Waszych rad byśmy mogli wspólnie bawić się i cieszyć domowym gotowaniem :)



Wszystkim, którzy na mnie zagłosują serdecznie dziękuję :) 

Czas teraz na dzisiejszy przepis. Publikowany był kiedyś w magazynie KUCHNIA. Dziś wracam do niego. Na myśl o jesieni od razu wyobrażam sobie garść pełną orzechów. Dziś podaję przepis na pyszny i sycący obiad w słodkiej odsłonie czyli naleśniki z wyśmienitym farszem, przepis w całości jest mojego autorstwa i zapewniam Was, że jest wart przygotowani :)



Naleśniki mięsno-orzechowe

składniki:
(na 4 porcje)

ciasto naleśnikowe:
220 g mąki
370 ml mleka
1 łyżka cukru
2 jajka

farsz: 
 mięso mielone
z 4 piersi kurczaka
1 łyżeczka gałki muszkatołowej
2 łyżeczki cynamonu
po 1/2 łyżeczki chilli, świeżego tartego imbiru i mielonych goździków
sól i pieprz
150 ml mleka
100 ml bulionu warzywnego
1 łyżeczka sosu sojowego
400 g orzechów pekan
6 łyżek miodu 

sos:
100 ml mleka
6 łyżek miodu
2 łyżeczki startego imbiru

przygotowanie:

Wyrabiamy ciasto, mieszając w blenderze mąkę, mleko, cukier i jajka, smażymy naleśniki.
Mięso na farsz posypujemy przyprawami, zalewamy połową mleka i bulionu oraz sosem sojowym. Odstawiamy na 15 min.
Orzechy mielemy i prażymy. Dodajemy mięso wraz z marynatą, smażymy. Wlewamy resztę mleka i bulionu oraz miód, redukujemy.
Nadziewamy naleśniki farszem. Podgrzewamy mleko z miodem i imbirem, polewamy naleśniki gorącym sosem.
Dekorujemy uprażonymi pekanami.

Bon Appétit!


2 komentarze:

  1. Pyszny blog:) Fajnie ,że wpadłaś do mnie i mnie zaprosiłaś w tak smaczne rewiry swojego życia:)Z przyjemnością będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails